Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Christian - 15 mars 2011 14:13

Hittade att småintressant meme i ett evighetsgammalt inlägg i dagboken på Helgon, och tänkte att det kanske var dags att uppdatera till dagens läge:


1. Tre namn jag lyssnar till:
Christian (bara från föräldrarna, dock), Landgren, Hemlox


2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag är hyfsat intelligent


3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Kan vara något av en besserwisser, och ibland ganska arrogant


4. Detta är jag rädd för:
Spindlar


5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Bröd, kaffe, internet


6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Köra bil, sluta överanalysera, sluta oroa mig för allting


7. Detta tycker jag om att göra:
Träna kampsport, skaffa ny kunskap, skriva


8. Detta vill jag göra just nu:
Hitta ett jobb


9. Bästa känslan:
”A good work well done”.


10. Värsta känslan:
Ofrivillig ensamhet


11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har/är:
Intelligens, bra (musik- och kläd)smak, rätt sorts humor


12. Är jag kär just nu?:
Vet inte rikrigt, men kanske på väg åt det hållet. Tror jag. Hhnnggg... så förvirrad :/


13. Jag vill gifta mig:
Någon gång i framtiden, ja.


14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Övernatta i Cheops-pyramidens kammare, uppleva den perfekt kärleken, träna WuShu/Kung Fu i Kina


15. Min käraste ägodel:
Mina böcker


16. Något jag vill ha i present:
Något som du funderat på och som passar mig/min stil.


17. Detta har jag på mig just nu:
Rutiga tofflor, svarta jeans & svart polotröja


18. Favoritkläder:
Smala jeans + figursydd skjorta & väst


19. Favoritdjur:
Sjöko/dugong. Ja, faktiskt.


20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Goth och dess sub-genrer


21. Då grät jag senast:
Senaste gången jag såg slutscenerna i "Crouching Tiger, Hidden Dragon"


22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Roligast; religion, tråkigast: idrott


23. Stjärntecken:
Fisk. Drake enl. kinesiskt horoskop


24. En bok jag gillar:
Bara en?!? China Mieville - "Perdidio Street Station"


25. En film jag gillar:
”Bladerunner”


26. TV-program jag gillar:
House Md.”


27.Favoritdoft:
Alla parfymer från Kenzo. Annars Nag Champa-rökelse eller kaffe med kanel


28. Detta äter jag gärna:
Asiatiskt


29. Dricker helst:
Rött te eller rött vin


30. Favoritgodis:
Saltlakrits.


31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Kina


32. Färgen på mina ögon:
Blå/grå


33. Min längd:
180 cm


34. Jag tror på:
Köttets lust och själens obotliga ensamhet”, magins kraft och att universum är konstigare än vi någonsin kan föreställa oss.


35. Jag spelar:
Mass Effect 2" och "Echo Bazaar"


36. Person jag beundrar:
Gandhi


37. Så här bor jag:
Ensam i vindsvåning, 2 rum o kök.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:

Inga, dom lever och mår bra allihop.


39. Det här tänder mig:
Intensiva ögon och blickar, intelligens, humor


40. Det här gör mig avtänd:
När det ska vara för pretentiöst. Lägg ner, verkligheten är inte en porrfilm.


41. Favoritfärg:
Svart.


42. Favoritcitat:
”Do as thou Will shall be the whole of the Law”. (A. Crowley, Liber Al vel Legis, 1:40)


43. En hemlighet jag vet:
Duhh…


44. Den bästa present jag fått:
Ingen aning….


45. Senast köpta skiva:
Abney park - "The End of days"


46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Händerna


47. Det jag är missnöjd med:
Näsan och Hakan


48. Udda förmåga/egenskap:
Karat mig igenom utbildning och jobb genom att låtsas som om jag vet vad jag håller på med.


49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Sjöko/dugong. Glida runt i varmt vatten som en inkarnation av Buddha? Ja tack.

Ovido - Quiz & Flashcards